(Video) 'Sedap je pukul anak orang, geram tengok budak kecik tu' - Netizen



Seorang kanak-kanak lelaki dibelasah oleh tiga kenalannya di sebuah taman permainan mengundang pelbagai reaksi netizen semenjak video itu dimuat naik pada Isnin lalu. 


Video berdurasi hampir seminit itu menunjukkan mangsa yang sedang duduk di tempat pemijak salah satu alat senaman secara tiba-tiba diserang oleh tiga rakannya bertubi-tubi tanpa sebarang rasa belas kasihan sehingga terjatuh. 


Mangsa disepak di bahagian muka dan diterajang sehingga terjatuh. Di kesempatan itu, kesemua suspek terus membelasah mangsa terutamanya di bahagian muka dan kepala. 


Menurut sumber, kejadian itu berlaku di Singapura dan tidak diketahui sama ada tiga suspek terbabit telah dikenakan tindakan. Namun, netizen mengecam perbuatan mereka yang bertindak di luar batasan. 


"Tu kalau adik aku yang kena buli, bukan budak-budak tu je aku kasi hentam. Mak bapak dia pun aku sound! Dasar tak reti jaga anak! Nasib baik bukan berlaku di Malaysia," kata Ariff. 


"Hmm tak sukanya tengok pembuli. Allahuakbar. Aku rasa macam nak tenyeh-tenyeh je budak baju biru tu kat jalan tar. Tu sebab terikut-ikut dengan budak-budak besar la. Ya Allah, jauhkanlah anak-anakku dan keturunanku dari semua ini," kata Bee. 


"Tangkap dan sumbat ke juvana, habis cerita. Budak-budak zaman sekarang tak kira darjah berapa memang perangai macam celaka. Dahlah hisap rokok dan vape lagi," kata Nadzmi. 


Sumber: @SgFollowSall



source https://www.thereporter.my/2023/01/video-sedap-je-pukul-anak-orang-geram.html
Previous
Next Post »