'Dah 2 bulan, sampai sekarang satu mesyuarat (bersama MB) pun tak pernah panggil' - MB Terengganu pertikai Anwar, tetapi disekolahkan netizen



Menteri Besar Terengganu, Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, dua bulan sejak perlantikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri ke-10 (PMX)dan barisan Kabinetnya, mesyuarat bersama Menteri Besar dan Ketua Menteri masih belum diadakan.


Jelas beliau, ini berbeza dengan pembentukan kerajaan Perikatan Nasional (PN) pada 2018 yang mana mesyuarat itu terus diadakan selepas seminggu Muhyiddin dilantik sebagai Perdana Menteri kelapan. 


"Tempoh dua bulan yang ada ini, daripada hari angkat sumpah PMX dan kabinetnya, sampai sekarang satu mesyuarakat pun tak pernah panggil. Tak pernah panggil menteri besar dan ketua menteri.



"Apa yang dia buat? Wallahualam. Sedangkan rakyat dan negara berdepan dengan pelbagai masalah. Kalau betul nak menyelesaikan masalah rakyat, minggu pertama (bertugas) lagi dah panggil semua. Kia dengar, kita bincang dan selesaikan masalah yang menjadi isu," katanya. 


Namun, kenyataan Ahmad Samsuri itu diselar oleh netizen pro kerajaan. Sedangkan Anwar sejak dari hari pertama bertugas telah berkongsi mengenai rutin hariannya di Facebook rasmi untuk tatapan rakyat. 


"MB Terengganu ni tak tengok Facebook PMX ke? Betapa sibuknya PMX ke sana sini. Bukannya PMX kalut nak pergi bercuti di New Zealand seperti dia sewaktu rakyat Terengganu tengah susah," kata Laga Cawan. 


"Dia sendiri pun time banjir pergi bercuti. Itu tak nak sebut pulak? Dah tak ada modal nak memburukkan PMX di depan anak muda," kata Wafiy. 





"Info sekarang di hujung jari. PMX punyalah busy sampaikan kalau hari Jumaat tu tak sempat nak tukar baju. Dari siang pakai Baju Melayu sama, bawa ke solat Jumaat, pastu bawa sampai ke malam. Weekend pun kerja," kata Ummu. 

source https://www.thereporter.my/2023/01/dah-2-bulan-sampai-sekarang-satu.html
Previous
Next Post »