19 individu menjaja jeruk di 'traffic light' disaman polis



Selasa lalu, polis telah mengenakan saman terhadap 19 individu yang didapati masih berdegil menjaja jeruk di persimpangan lampu isyarat di sekitar Seremban dan Nilai. 


Ketua Polis Negeri Sembilan, Deputi Komisioner Ahmad Dzaffir Yusoff berkata, pihaknya menjalankan Operasi Khas Penjaja Jalanan di persimpangan lampu isyarat Gateway Jalan Sungai Ujong, Ainsdale, Jalan Rasah (Tol Seremban-Port Dickson arah utara dan selatan) dan Jalan Dato Muda Linggi, persimpangan lampu isyarat tol Nilai, Nilai Impian (Petron) dan Jalan Nilai-Salak. 


"Hasil daripada operasi ini sebanyak 20 saman PDRM (K) 257 telah dikeluarkan ke atas 19 individu yang menjalankan aktiviti menjaja di lokasi berkenaan," katanya.


Jelas Ahmad Dzaffir, operasi itu dijalankan kerana pihaknya menerima aduan daripada orang awam berhubung aktiviti penjaja menjual makanan jeruk di persimpangan lampu isyarat. 


"Selain itu, ia dijalankan untuk menjaga keselamatan pengguna jalan raya serta mengurangkan risiko bahaya dan kemalangan kepada penjaja itu sendiri dan pengguna jalan raya yang lain.


"Justeru, orang ramai dinasihatkan supaya aktiviti menjaja di persimpangan lampu isyarat serta persimpangan jalan raya dihentikan kerana ia membahayakan pengguna jalan raya dan kita akan menjalankan operasi sama dari semasa ke semasa," katanya.


Sumber: Sinar Harian



source https://www.thereporter.my/2023/01/19-individu-menjaja-jeruk-di-traffic.html
Previous
Next Post »