'Mop pun masuk dalam microwave, pengotor oi!' - Tular gambar pekerja 7E bersihkan microwave guna mop, 7E tampil mohon maaf



Ahad lalu, tular di media sosial gambar seorang pekerja sebuah kedai serbaneka memasukkan mop ke dalam ketuhar yang disediakan dalam premis, mengundang rasa loya dan jijik netizen. 


Menurut pengadu yang dikenali sebagai Ashraf Chak berkata, pekerja terbabit yang dipercayai warga asing itu berbuat demikian untuk membersihkan ketuhar yang sempat dirakam oleh pengadu sebelum dimuat naik ke Twitter. 


"Hello @7elevenmalaysia, tolong la brief staff korang untuk buat pembersihan dengan cara yang betul. Mop lantai pun masuk dalam microwave. Pengotor oi!," kata pengadu. 



Tanpa menunggu lama, perkongsian gambar-gambar itu dengan pantas menular dan mendapat pelbagai reaksi netizen termasuk bekas-bekas pekerja kedai serbaneka berkenaan. 


"Selama aku hidup, ini kali pertama tengok orang mop dalam microwave!" kata H. 


"OMG! Meremang bulu tengkuk tengok dia masukkan mop dalam microwave," kata Safri. 


"Sebagai ex staff 7E, untuk lap microwave ada kain lain yang disediakan tau. Kau dah kenapa bai? Nak mudahkan kerja, kau bantai semua kau mop ek? Aduh la, geram aku tengok," kata Mae. 


"Sebagai ex assistant manager 7E, kita tak boleh nak salahkan manager untuk brief semua tu. Actually 7E dah ada SOP kebersihan, semua dha cukup lengkap. So that staff yang malas! Diorang dah training dah dan manager ada hak untuk bagi warning letter!" kata Kemaja. 


7 ELEVEN TAMPIL MOHON MAAF, TELAH AMBIL TINDAKAN



Sehari selepas penularan ciapan itu tular, 7 Eleven Malaysia (7E) tampil memohon maaf di atas kejadian yang berlaku dan telah mengambil tindakan terhadap pekerja terbabit. 


"Kami di 7-Eleven ingin memohon maaf atas tindakan salah seorang pekerja kami. Ini melanggar protokol sanitasi premis 7E. Kami memberi jaminan kepada anda bahawa tindakan segera telah diambil atas staf tersebut untuk memastikan perkara ini tidak berulang. Terima kasih," kata kenyataan 7E.


Dalam kenyataan terkini yang baru dimuat naik dua jam yang lalu, 7E menegaskan pihaknya telah menggantung pekerja terbabit. Ketuhar yang telah tercemar itu turut digantikan dengan ketuhar baharu. 



Sumber: Twitter Ashraf Chak, 7 Eleven Malaysia



source https://www.thereporter.my/2023/01/mop-pun-masuk-dalam-microwave-pengotor.html
Previous
Next Post »