Bibir ditoreh lelaki Myanmar sebab tak puas hati ditegur tendang kon



Bibir seorang lelaki cedera akibat ditoreh oleh penganggur yang tidak berpuas hati perbuatannya menendang kon ditegur oleh mangsa. 


Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Farouk Eshak berkata, suspek lelaki warga Myanmar berusia 32 tahun itu telah ditahan di Jalan Permai pada jam 11.15 pagi semalam. 


Siasatan awal mendapati, kejadian itu berlaku pada jam 5 petang Jumaat lalu di mana mangsa menegur perbuatan suspek yang menendang kon di hadapan kedai runcitnya.


Bagaimanapun, suspek secara tiba-tiba mengeluarkan senjata tajam dan melibas ke muka mangsa dan mengenai bahagian bibir. 


Akibat dari kejadian itu, mangsa terpaksa pergi ke Hospital Ampang untuk mendapatkan rawatan sebelum membuat laporan polis. 


Bertindak di atas laporan itu, polis kemudian menahan suspek dan merampas sebatang besi yang telah diubah suai, yang dipercayai digunakannya dalam kejadian itu. 


Suspek pada awalnya mengakui berbuat demikian kerana disuruh orang lain. Namun, suspek menukar pengakuannya bahawa dia sebenarnya tidak berpuas hati dengan tindakan mangsa menegurnya kerana menendang kon. 


Suspek akan dibawa ke Mahkamah Ampang untuk permohonan reman esok dan kes disiasat di bawah Seksen 324 Kanun Keseksaan. 


Sumber: Harian Metro



source https://www.thereporter.my/2023/01/bibir-ditoreh-lelaki-myanmar-sebab-tak.html
Previous
Next Post »