'Filem Pulau mengandungi babak lucah, tidak ada menteri yang bersuara pun?' - Ahli Parlimen Pengkalan Chepa dakwa menteri tak ambil tindakan, tetapi...



Netizen masih lagi hangat membicarakan isu trailer filem Pulau yang mengandungi unsur soft porn. 


Terbaru, Ahli Parlimen Pengkalan Chepa (PAS) Ahmad Marzuk Shaary mengeluarkan kenyataan yang menghangatkan lagi keadaan apabila dia mendakwa menteri di bawah Kerajaan Perpaduan tidak memberi sebarang reaksi mengenai filem tersebut.


Baca: 'Tengok trailer pun dah rasa berdosa, macam mana Finas boleh luluskan filem banyak soft porn ni?' - Netizen 


Melalui hantarannya di Facebook, Ahmad Marzuk berkata, "Filem Pulau yang akan ditayangkan pada 9 Mac 2023 mengandungi babak lucah dan berlebihan. Tidak ada menteri yang bersuara pun?". 



Kenyataan bekas timbalan menteri hal ehwal agama di Jabatan Perdana Menteri itu bagaimanapun dibidas oleh netizen dan menjelaskan permohonan tayangan filem berkenaan telah diluluskan oleh menteri Perikatan Nasional (PN) sebelum Parlimen dibubarkan. 


"YB, filem ini diluluskan oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF salah satu agensi Kementerian Dalam Negeri) pada 15 September 2022. YB adalah Timbalan Menteri Agama pada ketika itu. YB lupa ke?" kata Adrian Lim Chee En. 


"Kerajaan tidak perlu jawab, rakyat sudah tolong jawab. Siapa yang luluskan filem ini? Sendiri yang lulus, sendiri yang jadi hero?" kata Muhammad Shafiq. 


"Siapa menteri Dalam Negeri, Menteri Agama dan Menteri Komunikasi pada masa filem Pulau diluluskan? Siapa kerajaan pada masa itu? Siapa yang duduk di barisan kabinet ketika itu? Itulah, tebuk atap lagi, semua benda tak tahu. Menikah online tahu dak?" kata Ariff Kadir. 



Filem Pulau menerima banyak kritikan orang awam selepas pihak Golden Screen Cinemas (GSC) memuat naik video trailer filem itu di Twitter rasminya, berikutan terlalu banyak adegan yang bertentangan dengan budaya di negara ini. 


Ramai pihak menggesa pihak berkuasa bertindak menyekat tayangan filem tersebut pada 9 Mac ini. 


Sumber: Facebook Ahmad Marzuk Shaary



source https://www.thereporter.my/2023/01/filem-pulau-mengandungi-babak-lucah.html
Previous
Next Post »