'Sakit hati betul!' - Pengguna dakwa pasar raya menipu pelanggan, jual telur ayam Gred C tetapi claim Gred A



Sejak kebelakangan ini, ramai pengguna meluahkan rasa tidak berpuas hati dengan beberapa pasar raya yang didakwa tidak jujur ketika menjual telur ayam kepada pelanggan.


Menurut seorang pengadu, dia mengalami kerugian disebabkan tindakan pasar raya terbabit mengambil kesempatan untuk mengaut keuntungan dari pelanggan. 




"Awareness! Untuk baker-baker bolehlah alert dengan isu ini sebab kita pakai modal banyak untuk beli telur ayam. Dah lama rasa tertipu dengan company ni sebab telur dia selalu tak sama berat dengan apa yang sepatutnya. Tetapi saya terpaksa beli sebab tak ada telur. Kalau beli di Lotus atau pasar raya lain, tak ada masalah. 


"Isu telur saiz kecil ini, kata gred B, tetapi saiznya lebih kecil dari gred C. Ditulis berat 60-65 gram, tetapi realitinya? 


"Macam mana nak buat aduan ye? Sakit hati sebab dari guna 9 biji telur, kena tambah jadi 11 biji telur," katanya. 




Pengguna lain menyuarakan mereka pernah menjadi mangsa penipuan pasar raya yang tidak bertanggungjawab. Namun tidak tahu bagaimana hendak melaporkan perkara itu. 


"Saya pun pelik. Kelmarin ada beli telur ayam Gred A. Tapi pelik kenapa saiznya kecil. Kita nak bising kat siapa? Benda dah beli," kata Nursyuhada. 


"Dah lama nak suarakan, memang rasa tertipu. Ketara sangat telur ayam saiz Gred C, tetapi mereka claim itu telur ayam Gred A," kata Norashikin Alias. 






Justeru, para pengguna menggesa pihak berkuasa menyiasat masalah itu dan mengambil tindakan tegas terhadap pasar raya yang tidak bertanggungjawab dari terus mengambil kesempatan terhadap pengguna yang terdesak untuk mendapatkan bekalan telur ayam. 

source https://www.thereporter.my/2023/02/sakit-hati-betul-pengguna-dakwa-pasar.html
Previous
Next Post »