'Dayah tak menipu, tak menggunakan sihir pun' - Jiran tampil nafi dakwaan Ali Puteh terhadap Hidayah



Kontroversi membabitkan pelawak Ali Puteh dengan kakak iparnya masih menjadi bualan ramai. Terbaru, beberapa individu yang mendakwa sebagai jiran pula tampil mempertahankan Siti Nurhidayah Mohd Ali dari kenyataan Ali. 


Baca: (Video) '3 tahun kami jaga rumah tu, ada pernah dia tanya bil api air?' - Ali Puteh kesal Hidayah muat naik video fitnah sampai dia dimaki netizen


Dalam perkongsian adik kepada Hidayah, Mohd Zainuddin, mendedahkan seorang wanita bernama Anis Katara berkata, Hidayah tidak menipu seperti yang didakwa, malah menegaskan tuduhan menggunakan sihir itu juga adalah tidak benar.


"Dayah tak menipu, tak menggunakan sihir pun... Kau ingat jiran-jiran ni buta," katanya dalam satu komen balas di media sosial. 


Seorang lagi individu bernama Hakim Mi turut tampil mengesahkan perkara itu Menurutnya, mereka sudah lama berdiam diri tetapi melihat perkara itu semakin melarat, dia terpaksa bersuara untuk mempertahankan Hidayah. 


"Kami tak nampak pula Dayah tabur barang. Yang kami nampak, korang semua memang ada dalam rumah tu. Bila Dayah balik, korang keluar cepat-cepat. Kau ingat kami ni jiran tak nampak ke wei?" kata Hakim Mi. 


Facebook Mohd Zainuddin


Terdahulu, Ali menjelaskan dia tampil memberi respon terhadap video kakak iparnya yang baru-baru ini datang ke rumah arwah abangnya pada Jumaat lalu. 


Ali mendakwa, Hidayah datang tanpa memaklumkan kepadanya terlebih dahulu dan pada waktu itu, tiada orang berada di rumah kerana semuanya keluar berkerja. 


Pelawak itu turut menafikan dakwaan kononnya mereka tidak menjaga rumah arwah Abam Bocik. Sedangkan selama tiga tahun mereka menjaga rumah itu dengan baik, tanpa gagal membayar bil-bil asas seperti air dan elektrik. 


"Kalau rumah tu tak berjaga, dah bertutup sawang satu rumah. Rumput di situ kita potong tiap-tiap bulan. Ada dia pernah tanya bil api, bil air sepanjang tiga tahun kita menjaga rumah dia?


"Tapi bila dia buat video TikTok live macam tu, mennyebabkan orang datang maki dan benci kepada saya. Yang kena saya, sedangkan saya tak tahu apa-apa," katanya. 


Sumber: Facebook Mohd Zainuddin



source https://www.thereporter.my/2023/02/dayah-tak-menipu-tak-menggunakan-sihir.html
Previous
Next Post »