'Tolong jangan beritahu isteri saya tuan' - Lelaki berstatus suami ditahan berkhalwat dengan janda di malam tahun baru


Seorang janda anak satu ditahan kerana disyaki berkhalwat dengan seorang lelaki di sebuah bilik di Pusat Peranginan Air Panas Ulu Legong, Baling, pagi Rabu. 

Janda berusia 34 tahun itu ditahan dengan lelaki berusia 33 tahun oleh anggota penguatkuasa JAIK pada jam 2.50 pagi dalam operasi cegah maksiat selepas menerima maklumat orang ramai mengenai aktiviti maksiat di kawasan itu. 

Pemeriksaan mendapati, pasangan itu berdua-duaan dalam bilik tersebut dan ketika pintu dibuka, lelaki terbabit hanya bertuala di dalam bilik, manakala janda itu lengkap berpakaian di dalam bilik air. 

Janda itu memberi alasan dia berehat sebentar di bilik itu selepas mandi di kolam air panas di situ. 

Pasangan itu diberi notis mengikut Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Kedah 2014. Jika sabit kesalahan, mereka boleh dikenakan denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali. 

Sementara itu dalam kes berasingan, lelaki berstatus suami dicekup berkhalwat dengan wanita di hotel bajet di Jalan Tambang Badak, Alor Setar malam tadi. 

Lelaki berusia 38 tahun itu dicekup anggota penguatkuasa JAIK bersama janda berusia 31 tahun pada 1 pagi. 

Pasangan itu hanya membuka pintu selepas 30 minit kemudian dan lelaki itu berpakaian lengkap, manakala janda itu bersembunyi di bilik air. 

Pasangan itu memberi alasan takut kerana lelaki itu bimbang perbuatannya itu diketahui oleh isterinya menyebabkan dia mengambil masa yang lama untuk membuka pintu. 

Kes ketiga pula melibatkan seorang wanita berstatus isteri orang berusia 29 tahun ditahan bersama lelaki yang didakwa sepupunya di sebuah rumah tumpangan di Jalan Pegawai pada jam 3 pagi Rabu. 

Wanita itu yang membawa bersama bayinya yang berusia enam bulan, disyaki berkhalwat dengan lelaki itu.

Sumber: Harian Metro


source https://www.thereporter.my/2020/01/tolong-jangan-beritahu-isteri-saya-tuan.html
Previous
Next Post »