'Saya dah penat nak uruskan dia' - Ibu bunuh anak perempuannya yang lumpuh & alami masalah gangguan jiwa


Kebanyakan ibu di luar sana tidak akan tergamak untuk menyakiti anaknya sendiri, apatah lagi melihat badan anak tercalar, pasti membuatkan si ibu berasa sedih. 

Tetapi bagi si ibu ini pula lain. Dia tergamak menamatkan riwayat darah dagingnya sendiri kerana tidak dapat menerima anaknya lumpuh, selain mengalami gangguan jiwa. 

Lasi, 63, dari Jawa Timur, Indonesia, membunuh anak perempuannya, Putri Ulandari, 18, dengan alasan yang tidak masuk akal itu. 

Dalam pengakuannya, Lasi berkata dia berasa penat menguruskan anaknya yang telah lama lumpuh dan mengalami masalah jiwa itu. 

Kejadian itu berlaku di rumahnya sendiri di mana Lasi melemaskannya di bilik tidur. 

Perbuatan suspek terbongkar selepas kakak mangsa, Rini, berasa curiga dengan adiknya itu sudah tertidur tanpa minum ubat penenang di mana selama ini mangsa perlu minum ubat tersebut kerana mengalami masalah gangguan jiwa. 

Ketika masuk ke bilik mangsa, Rini mendapati adiknya terbaring di atas katil dan berselimut. Selain itu, Lasi juga berada di sebelah mangsa. 

Rini curiga melihat banyak kesan darah pada selimut, lalu memberanikan diri membukanya dan ternyata darah itu dari Putri yang sudah meninggal dunia. 

Rini terus keluar dari rumah meminta bantuan dari jiran yang kemudian melaporkan kepada pihak polis. 

Bertindak di atas laporan, polis telah menahan suspek dan beberapa barang bukti seperti pisau, selimut dan pakaian mangsa yang berlumuran darah.

Sumber: Sosok


source https://www.thereporter.my/2020/01/saya-dah-penat-nak-uruskan-dia-ibu.html
Previous
Next Post »