'Saya yang kena cari sendiri kerusi untuk bertanding' - KJ dakwa pucuk pimpinan tinggalkannya begitu saja



Calon Barisan Nasional (BN) di kerusi Parlimen Sungai Buloh, Khairy Jamaluddin, mengakui dia terpaksa mencari sendiri kerusi untuk bertanding kerana dia ditinggalkan begitu sahaja.


Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi baru-baru ini mendedahkan, Khairy sendiri yang meminta bertanding di kerusi itu meskipun tahu kawasan itu merupakan kubu kuat PKR. 


Baca: 'Dia (Khairy) yang minta bertanding di Sungai Buloh' - Zahid Hamidi nafi dakwaan UMNO cuba tamatkan karier politik KJ


Menurut Khairy, dia tidak mempunyai pilihan memandangkan pucuk pimpinan parti tidak memberi sebarang isyarat kepadanya untuk pergi ke mana-mana kawasan, selepas kerusi yang disandangnya di Parlimen Rembau, terpaksa diserahkan kepada Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan yang mahu menukar anginnya ke Parlimen. 


"Saya yang kena usaha sendiri untuk dapatkan kerusi (Parlimen) sebab sudah tiada kerusi lain yang kosong. 


"Saya tiada lagi pilihan sebab pucuk pimpinan parti pun tidak memberi apa-apa isyarat kepada saya untuk pergi ke mana-mana kawasan dan saya ditinggalkan begitu saja. 


"Saya tahu saya kena keluar dari kawasan Parlimen Rembau. Jadi, pada waktu itu saya kena buat sesuatu untuk diri sendiri dengan ambil inisiatif berjumpa dengan Noh Omar, memandangkan bilangan kerusi kosong sudah tidak banyak. 


"Hasil perbincangan dengan Noh Omar, beliau mengesyorkan saya datang ke Selangor dan berjumpa dengan Presiden MIC untuk minta tukar memandangkan Sungai Buloh ini dulu kawasan MIC. 


"Untuk kata saya minta (kerusi Sungai Buloh), dalam konteks itu ya tetapi saya yang kena usaha sendiri untuk mendapatkannya sudah tidak ada kerusi lain," katanya. 


Sumber: Harian Metro



source https://www.thereporter.my/2022/11/saya-yang-kena-cari-sendiri-kerusi.html
Previous
Next Post »