Saarani: 'Saya jauh lebih miskin dari Rafizi' - Netizen kritik Saarani setakat sembang kari, tak berani isytihar harta



Pengerusi BN Perak, Saarani Mohamad berkata dirinya jauh lebih miskin dari Rafizi Ramli (PKR) dan Nga Kor Ming (DAP). Dan Saarani juga tiada masalah untuk membuat pengisytiharan harta. 


Tetapi, Saarani tidak berbuat demikian kerana perkara itu tidak diwajibkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terhadap calon yang bertanding dalam PRU15. 


"Tak ada masalah (untuk isytihar). Saya pun tak adalah kaya mana. Jika nak bandingkan saya dengan Rafizi, saya jauh miskin. Nak bandingkan saya dengan Nga Kor Ming, saya jauh miskin," katanya yang juga calon bagi kerusi DUN Kota Tampan di PRU15. 


2 November lalu, Rafizi membuat pengisytiharan hartanya di mana dia memiliki aset bersih berjumlah RM18,851,350 sdan sebahagian besarnya adalah pegangan dalam Invoke. 


Menurut laporan media, kebanyakan calon pembangkang telah membuat pengisytiharan harta pada PRU15 berbanding calon Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN) yang memberikan alasan bimbang dengan keselamatan keluarga, anak cucu mereka. 


Sementara itu di media sosial, netizen menyindir Saarani hanya sekadar bersembang sahaja dan mencabar calon Kota Tampan itu mengisytiharkan hartanya untuk tatapan umum, bukannya menyerang calon yang telah mengisytiharkan harta.


"BN ni memang tak ada isu nak bawa untuk rakyat. Dia tau nak bagi gula-gula, nak bagi cuti harijadi. Bila bangkit pasal isytihar harta, dia konar serang orang yang isytihar harta," kata Trex. 


"Aamin. Biar betul-betul kau jatuh miskin semiskinnya. Biar kau rasa dunia ini gelap tanpa kuasa dan duit, terseksa dan hinalah kau kemudian," kata Cik Farah. 


"Sembang kari, buatnya tak. Cuba buat dulu, barulah cakap dan barulah boleh percaya," kata Shuk. 





Sumber: Twitter MalaysiaKini

source https://www.thereporter.my/2022/11/saarani-saya-jauh-lebih-miskin-dari.html
Previous
Next Post »