'Saya mohon maaf jika pernah singgung rakyat & pemimpin GPS' - 2 pemimpin DAP mohon maaf secara terbuka



Dua pemimpin DAP hari ini membuat permohonan maaf secara terbuka jika ada sebarang kenyataan yang dibuat selama ini pernah menyinggung perasaan rakyat dan pemimpin Kerajaan Negeri Sarawak.


Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke sebelum itu membuat perjumpaan dengan Premier Sarawak, Abang Johari Abang Openg, hari ini di kediaman pemimpin berkenaan yang berlangsung dalam suasana mesra. 



"Pada pagi ini saya membuat kunjung hormat kepada Premier Sarawak Tan Sri Abang Johari Abang Openg di kediaman beliau di Kuching. 


"Dalam pertemuan itu, kami mengadakan perbincangan secara mesra dan saya memaklumkan kepada Premier bahawa sekiranya terdapat apa-apa kenyataan yang pernah dibuat oleh mana-mana pemimpin DAP yang menyinggung perasaan kerajaan dan rakyat Sarawak, saya mewakili pihak DAP untuk memohon maaf secara terbuka," katanya. 


Pengerusi Kebangsaan DAP, Lim Guan Eng, menerusi hantarannya di Facebook hari ini turut memuat naik permohonan maaf secara terbuka kepada Abang Johari dan kerajaan Sarawak atas tegurannya yang mungkin menyinggung perasaan pemimpin itu. 



"Saya memohon maaf sekiranya sebarang kenyataan saya telah menyinggung Premier Sarawak dan Kerajaan GPS. 


"Masa depan negara mendahului segala-galanya. Kita sama-sama mengorak permulaan baru untuk berganding bahu demi memelihara kemajmukan, keterangkuman serta perpaduan masyarakat pelbagai kaum dan budaya dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan demi kebaikan semua di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak," katanya. 


Tindakan dua pemimpin DAP itu mengundang respon positif orang ramai termasuk beberapa pemimpin parti politik yang memuji mereka sanggup merendahkan ego demi menjalinkan kerjasama untuk masa depan rakyat dan negara. 






Sumber: Facebook Anthony Loke, Lim Guan Eng


source https://www.thereporter.my/2022/11/saya-mohon-maaf-jika-pernah-singgung.html
Previous
Next Post »