'Saya dah cuba yang terbaik...' - Khairy luahkan rasa sedih, netizen turut merasai kesedihannya



Kekalahan di kerusi Parlimen Sungai Buloh dilihat memberi kesan kepada Khairy Jamalduddin. Mana tidaknya, hasrat untuk menang tidak kesampaian, apatah lagi hasrat untuk membersihkan UMNO terpaksa dilupakan. 


Disebabkan pencaturan Top Five UMNO yang tidak berjaya, Khairy terpaksa menanggung akibatnya. Sedangkan suaranya masih boleh didengari di Parlimen sekiranya Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan, tidak merampas kerusi Parlimen Rembau untuk bertanding di PRU15.


"Salah satu perkara yang paling menyedihkan tentang menjadi ahli politik ialah disahkan secara terbuka (keputusan bertanding) secara terbuka setiap lima tahun. 


"Pilihan Raya adalah asas kepada mana-mana demokrasi yang berfungsi. Tetapi ia juga adalah sesuatu yang memberitahu ahli politik sama ada mereka cukup baik atau sebaliknya. Jika orang suka mereka atau tidak. Itu adalah peraturannya yang perlu diterima apabila orang berfikir anda tidak cukup bagus untuk mereka. 


"Saya rasa saya dah mencuba yang terbaik. Tetapi saya tidak cukup baik. Kehilangan adalah satu kerugian. 


"Adakah ini penghujung jalan? Saya agak pasti ia tidak. Tetapi saya ingin merenung perkara ini sebelum saya memikirkan apa yang saya akan lakukan seterusnya," katanya menerusi hantaran di Instagram sebentar taid. 


Khairy mengakui dia sebenarnya letih kerana tidak mempunyai masa untuk berehat sejak diminta menggalas tanggungjawab menguruskan wabak Covid-19. 


"Dua tahun yang sukar untuk saya mengemudi negara keluar daripada COVID. Tetapi ia adalah satu keistimewaan yang besar untuk berkhidmat kepada negara pada masa yang kritikal dan saya gembira Malaysia telah pulih lebih banyak daripada banyak negara yang lain," ujarnya. 



Khairy juga berharap, parti atau calon yang telah dipilih oleh rakyat, berkhidmat dengan penuh semangat dan bertanggungjawab kerana negara memerlukan kestablan dan kepimpinan yang lebih berbanding sebelumnya. 


"Saya doakan yang terbaik untuk anda semua. Saya menantikan Piala Dunia di televisyen," katanya.



source https://www.thereporter.my/2022/11/saya-dah-cuba-yang-terbaik-khairy.html
Previous
Next Post »