Richard Huckle (Pedofilia) dicekik sampai mati, kepala ditikam dengan pisau sampai tembus otak oleh rakan satu sel


Oktober 2019, penjenayah pedofilia, Richard Huckle, 33, dari Britain dilaporkan mati akibat ditikam rakan sebiliknya ketika menjalani hukuman penjara di negara kelahirannya. 


Huckle sebelum itu dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup kerana didapati bersalah atas pertuduhan mencabul dan mendera lebih dari 200 kanak-kanak di luar negara, termasuk Malaysia. 


Menurut laporan Daily Star semalam, Huckle diserang oleh Paul Fitzgerald yang mencekiknya sehingga mati sebelum menikam kepala mangsa dengan pisau buatan sendiri menembusi otaknya. 


Selain itu, Fitzgerald juga memasukkan objek ke dalam dubur dan otak Huckle sebagai salah satu bentuk hukuman di atas jenayah yang dilakukannya dalam jenayah terancang. 


Pendakwa Raya Alistair Neil Macdonald juga menunjukkan bukti kepada Mahkamah Hull Crown semalam, hari pertama Fitzgerald dibicarakan atas tuduhan membunuh Huckle. 


Mahkamah diberitahu, perbuatan tertuduh itu diketahui oleh banduan lain yang mendapati Fitzgerald sedang mencekik Huckle dalam keadaan meniarap, seperti sedang berurut. 


Tangan dan kaki Huckle juga diikat dan dicekik dan kelihatan darah di keliling kepala mangsa. 


Dua pegawai penjara itu dimaklumkan mengenai kejadian itu bergegas ke sel tersebut dan mendapati Fitzgerald masih dalam posisi yang sama dan sedang membisikkan sesuatu pada Huckle tetapi tidak jelas kedengaran. 


Selepas dipaksa keluar dari sel itu, Fitzgerald berkata, "Saya rasa, saya dah bunuh dia. Dia dah mati."


Pada hari yang sama, Fitzgerald juga memberitahu pengurus kesihatan mental yang dia bersama dengan dua atau tiga lagi rakan lain telah merancang untuk membunuh, tetapi mendapati dia seronok 'bersama' Huckle. 


Jururawat Kanan, Brennan berkata, Fitzgerald kelihatan tenang ketika berkata demikian dan langsng tiada riak wajahnya yang kesal. 


"Ini adalah serangan yang telah dirancang dan dilaksanakan dengan cermat untuk merendahkan dan mengaibkan Huckle," kata MacDonald. 


Perbicaraan dijangka berlangsung selama lima hari secara berterus.


Sumber: Daily Star


LAPORAN KES BERKAITAN RICHARD HUCLKE



source https://www.thereporter.my/2020/11/richard-huckle-pedofilia-dicekik-sampai.html
Previous
Next Post »