(Video) Bayi baru lahir ditemui dibuang di belakang rumah penduduk


Bayi perempuan yang baru dilahirkan ditemui di belakang rumah penduduk oleh kanak-kanak yang ketika itu sedang bermain berhampiran. 


Bayi yang masih bertali pusat dan uri itu ditemui dalam keadaan dibungkus dengan kain batik dan tuala, ditemui pada tengah hari tadi di Kampung Delek Kanan. Kanak-kanak berkenaan terus memaklumkan penemuan itu kepada penduduk yang kemudian menghubungi polis. 


Ketua Polis Klang Selatan, Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada jam 12 tengah hari, lalu mengerahkan anggotanya pergi ke lokasi. 


Bayi itu dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk menjalani pemeriksaan. Doktor berkata, bayi itu baru sahaja dilahirkan beberapa jam berdasarkan uri dan tali pusatnya masih basih. Selain itu, keadaan fizikal bayi itu normal dan stabil. 


Tiada sebarang dokumen atau maklumat kelahiran yang ditemui bersama bayi itu. Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan. 



Sumber: Harian Metro



source https://www.thereporter.my/2020/12/video-bayi-baru-lahir-ditemui-dibuang.html
Previous
Next Post »