(Video) 'Ya Allah, maafkan kakak, jangan benci kakak, kakak tak sengaja' - Ibu ceritakan kejadian sebenar, nafi 2 anaknya berebut kerusi



Remaja perempuan berusia 18 tahun yang didakwa menyebabkan kematian adik lelakinya tanpa niat mengaku tidak bersalah dan dibenarkan diikat jamin sebanyak RM10,000 dengan seorang penjamin, hari ini. 


Juga tular di media sosial, kenyataan ibu (43 tahun) remaja berkenaan yang mendakwa anaknya tidak sengaja berbuat demikian dan menafikan laporan media sebelum ini yang mendakwa pergaduhan itu berpunca dari kes berebut tempat duduk dalam kereta. 


"Saya ambil kakak (suspek) di sekolah Gelang Patah, kemudian baru ambil arwah dan adiknya di Nusajaya. Masa mereka masuk, arwah tanya kenapa lambat dan saya kata ambil kakak. Kemudian dia senyap. 


"Mereka bukan berebut kerusi, kerusi itu dia (suspek) jatuhkan (ke belakang) dan kemudian dia (mangsa) kata naikkan. Lepas tu dia macam marah, "Kakak, kakak pekak ke?". Mereka kemudian bergaduh mulut. "Lain kali kalau kakak minta tolong, kita tak nak tolong kakak lagi", dia macam dah sedih.


"Kemudian berlaku provokasi dan saya leraikan, mereka semua senyap," katanya. 


Dalam temubual bersama wartawan TV3, wanita itu menjelaskan apabila mereka sampai di rumah dia membunyikan hon untuk memanggil anaknya yang keempat untuk dihantar ke sekolah agama. 


Pada masa yang sama dua beradik terbabit masih bertengkar sehinggalah anaknya yang ketiga keluar dan memaklumkan kepadanya bahawa mangsa mengalami pendarahan yang banyak. 


"Anak saya yang ketiga keluar dan kata 'Ibu! Ibu, abang dah berdarah banyak ni.'. Saya segera tanya kakak apa yang dia telah lakukan. Dia pun kelihatan panik dan kata, 'Ya Allah, maafkan kakak, maafkan kakak, ibu maafkan kakak, jangan benci kakak.. kakak tak sengaja. Ibu, nanti kakak masuk neraka seorang-seorang ke? Kita tak bersama dekat syurga ke? Kakak tak sengaja'," katanya. 


Dalam pada itu, wanita berkenaan menafikan suspek mengalami sebarang tekanan dan yakin perkara itu berlaku tanpa sengaja. 


"...minggu ini (minggu kejadian) dia menghadapi peperiksaan. Saya rasa nak kata benda ini (kejadian) disebabkan tekanan pun tidak, saya rasa dia tak sengaja sebab pisau itu memang ada di situ. Saya rasa dia tercapai pisau. Kalau dia capai buku, mungkin dia ketuk kepala adiknya dengan buku ke, remote ke," katanya.


@mek_ainalieya Ibu cerita kisah yang berlaku kakak dan adik .. kakak tidak sengaja 😭 salam takziah #fypã‚· #masukberanda #alfatihah ♬ Yasir Lana - arief akdw


Sumber: TikTok Mek Ainalieya, 999



source https://www.thereporter.my/2022/10/video-ya-allah-maafkan-kakak-jangan.html
Previous
Next Post »