'Beri saya peluang' - Ayahanda Rani Kulup umum bertanding di Port Dickson



'Ayahanda' Abdul Rani Kulup Abdullah, 67, mengumumkan dirinya akan bertanding di Parlimen Pot Dickson pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) ini mewakili Parti Barisan Penyatuan Nasional (BPN). 


Abdul Rani yang terkenal dengan gelaran Raja Report itu dijangka akan bersaing dengan Menteri Besar Negeri Sembilan, Aminuddin Harun - Pakatan Harapan (PH) dan pengarah Dr Ahmad Idham Ahmad Nazri - Gerakan Tanah Air (GTA). 


Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM) itu berkata, dirinya sudah lama menyimpan hasrat untuk bertanding di PRU sejak PRU14 dan memilih Port Dickson sebagai tempat pertamanya untuk bermula berjuang di peringkat lebih tinggi. 


"Port Dickson adalah Bandar Tentera Darat dan saya mahu di sini juga wujudnya Kampung Tentera Darat kerana di sini lahirnya pahlawan negara. 


"Kalau ikutkan hati, saya mahu bertanding di semua kerusi parlimen, namun saya perlu bermula di sini. 


"Saya bekas tentera yang berpencen sejak 1995 selepas berkhidmat selama 22 tahun dan saya percaya boleh membantu bukan saja warga tentera tetapi juga orang awam. 


"Selama ini saya banyak bergerak mewakili NGO berjumpa wakil rakyat untuk membantu orang ramai dan kini sampailah waktunya saya berkhidmat sebagai wakil rakyat. 


"Sebelum ini saya berjumpa dengan orang ramai di bawah pokok dan jujurnya saya ikhlas memperjuangkan nasib masyarakat tanpa mengira kaum dan agama. 


"Port Dickson sudah dikenali sebagai Bandar Tentera Darat dan saya percaya semua warga tentera akan menganggap Port Dickson adalah 'kampung' mereka. 


"Saya akan berkampung di Port Dickson sebaik penamaan calon pada 5 November ini sehingga hari terakhir pengundian nanti. Kalau boleh, pengundi berilah peluang untuk saya berkhidmat kerana saya pasti banyak perkara yang saya boleh bantu masyarakat mealui sidang Parlimen. 


"Saya tidak peduli siapa lawan saya atau parti politik mana dan pangkat terakhir ialah Rejimen Sarjan Mejar yang pastinya dapat membantu dalam mentadbir sebaik mungkin," katanya. 


BPN adalah parti politik baharu ditubuhkan oleh sekumpulan ahli perniagaan dan akan bertanding di 160 kerusi parlimen pada PRU15 ini. 


Sumber: Harian Metro



source https://www.thereporter.my/2022/10/beri-saya-peluang-ayahanda-rani-kulup.html
Previous
Next Post »