(Video) 'Kakak gelar mak perempuan sundal' - Lelaki acu jari tengah terhadap kakak yang halau dia & ibunya keluar dari rumah


Tular di media sosial baru-baru ini video seorang pemuda menunjukkan isyarat jari tengah pada rumahnya yang dikatakan ditujukan kepada kakak kandungnya. 


Berdasarkan video singkat yang dimuat naik melalui akaun TikTok @awkazm, turut kelihatan beberapa beg pakaian milik dia dan ibunya diletakkan di luar rumah. Awkazm mendakwa, mereka telah dihalau oleh kakaknya tanpa sebarang belas kasihan. 


Video tersebut mengundang pelbagai reaksi netizen, tidak kurang juga segelintir netizen mengecam tindakan Awkazm. Enggan berdiam diri, Awkazm tampil memberi penjelasan mengenai cerita sebenar di sebalik video terebut. 


"Untuk pengetahuan semua, kakak saya yang merupakan pemilik rumah ini telah menghalau ibu saya keluar dari rumah hanya kerana ibu bertemu dengan lelaki lain," katanya.

 

Difahamkan, rumah itu diwasiatkan kepada kakak Awkazm selepas kematian bapa mereka, sekali gus menyebabkan ibu mereka kehilangan hak ke atas rumah tersebut.


"Sejak ayah meninggal dunia beberapa tahun lalu, kakak menaruh dendam terhadap ibu yang saya sendiri pun tak tahu kenapa. Sehinggalah pada hari kejadian mereka bertengkar dan kakak gelar mak sebagai perempuan sundal. 


@awkazm

i hope the house collapses idk

♬ оригинальный звук - ã…¤


"Hal itu membuatkan saya berang dan cuba mempertahankan mak. Kakak tak berpuas hati dan turut menghalau saya keluar dari rumahnya. Kami terpaksa mengambil masa selama lima hari untuk berkemas. Dalam masa yang sama, saya dan ibu dari segi mental sudah redha dengan apa yang berlaku serta telah mendapat tempat untuk berteduh buat sementara. 


"Saya harap netizen berhenti menimbulkan sebarang spekulasi," katanya yang juga berharap kakaknya menerima balasan akibat dari perbuatannya itu. 


Sementara itu di ruangan komen, netizen menasihatkan Awkazm bertabah dan tidak bertindak melulu selain mendoakan dua beranak itu dipermudahkan segala urusan. Walaupun Awkazm telah memberi penjelasannya, netizen juga berharap Awkazm sekeluarga dapat menyelesaikan masalah yang timbul dengan cara yang baik. 


Sumber: Twitter @awkazm



source https://www.thereporter.my/2022/01/video-kakak-gelar-mak-perempuan-sundal.html
Previous
Next Post »