'Orang lain yang berhutang, rumah & kereta aku kena simbah cat' - Mangsa kesal dianiaya Ah Long yang paksa dia cari penghutangnya


Gara-gara jiran yang berhutang, seorang lelaki terpaksa menanggung akibat apabila Ah Long yang tidak bersekolah dan tidak berotak menyimbah cat merah pada rumah dan kereta miliknya.


Menurut mangsa, Azhar Md Arif berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 12 pagi Khamis di mana dia terdengar jeritan jiran di depan rumahnya lalu bergegas keluar untuk melihat apa yang berlaku. 


Azhar sempat melihat dua lelaki yang tidak dikenali menaiki motosikal beredar dari depan rumahnya selepas mencampak sebotol cat merah.


"Malam tadi lebih kurang jam 12 lebih, tiba-tiba aku terdengar jiran depan rumah menjerit. Aku terus tengok ke luar rumah dan ternampak dua orang budka menaiki motosikal terus beredar dari rumah aku selepas campak sebotol cat. 


"Rumah aku nombor 288, kalau ikutkan nota yang ditampal, rumah penghutang bernombor 286 dah kosong dan tiada penghuni hampir setengah tahun," katanya. 



Kesal dengan apa yang berlaku sehingga melibatkan harta bendanya, Azhar cuba menghubungi nombor Ah Long yang tertera pada nota tersebut. Tetapi respon yang diterima amat mengejutkan Azhar. 


"Aku WhatsApp si Ah Long yang nombornya tertera pada nota tersebut. Korang baca sajalah converstaion tu. Dia siap suruh kita pula pergi mencari pemilik rumah tu. Sudahlah salah rumah, dia boleh suruh kita cari penghutang tu? Sabar jelah," ujarnya. 



Tidak berpuas hati dan bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga, Azhar telah membuat laporan polis untuk tindakan lanjut.


Sumber: Azhar Md Arif



source https://www.thereporter.my/2022/01/orang-lain-yang-berhutang-rumah-kereta.html
Previous
Next Post »