'Tergamak korang buat ayah sendiri macam ni?!' - Wanita kecewa, bapanya yang hidap strok ditinggalkan di luar rumah hampir 1 jam



Kejam dan tidak bertanggungjawab! Itu perkataan yang patut diberikan kepada dua lelaki tergamak membiarkan bapanya yang menghidap strok berada di luar rumah selama hampir satu jam. 


Perkara itu didedahkan sendiri oleh adik perempuan mereka apabila pengawal keselamatan datang mengetuk pintu rumah memberitahu mengenai bapanya.


“Empat beradik, tiga lelaki dan seorang perempuan. Tanpa pengetahuan aku, 1 Ramadan 5.30 petang, security ketuk pintu rumah aku, bagitahu ayah kamu ada dekat bawah sudah hampir satu jam. Dua lelaki (abang) cakap nanti ada perempuan turun ambil.


“Tergamak korang buat ayah macam ni? Mana hati iman korang? Anak jenis apa korang ni? Mentang-mentang ayah tengah sakit, strok tak boleh jalan, pakai pampers, kau buang ayah kau macam ni je?


“Mana iman korang? Mana otak waras korang? Sihat tubuh badan, naik atas, bincang baik-baik, letak baik-baik ayah kat rumah aku. Bukan campak-campak macam ni,” katanya.


@ceqta_anita

4beradik , 3 lelaki 1 perempuan .. Tanpa pengetahuan aku , 1 ramadhan 5.30petang , security ketuk pintu rumah aku , bgthu ayah kamu ada dekat bawah sudah hampir 1 jam , 2 lelaki (abg) cakap nanti ank prempuan dia turun ambil .. Tergamak korang buat ayah mcmni ? mana hati iman korang ?anak jenis apa korang ni?? Mentang² ayh tgh sakit , strock xblh jln , pakai pampers , kau buang² ayh kau mcmni je ? Mana iman korang ? Mana otak waras korang ? Sihat tubuh badan !! Naik atas bincang baik² letak baik² ayh kat rumah aku , bukan campak² mcmni . Ni org tua kita , yg lahirkan kita , yang jaga kita sampai dh besar panjang .. Tapi ni korang balas jasa ayh ? Allahuakbar !! Akhir zaman !!! Hilang pertalian adik beradik aku sangup , tpi bukan hilang org tua .. Aku share kisah hidup aku ni , bukan nak minta viral .. cuma aku mohon pada ank² yg masih ada org tua , hargailah dorang selagi masih ada !!! Jangan menyesal bila org tua kita dh xde nanti 😭😭😭 .. Aku mohon yg tgk vtt aku ni , doakan kesihatan aku utk aku berbakti pada ayh 🤲🤲 ..

♬ original sound - ANGLINKTIBANDUNG


Kata wanita ini, dia lebih rela tiada pertalian lagi dengan adik beradik asalkan dia tidak hilang orang tua.


“Ini orang tua kita, yang lahirkan kita yang jaga kita sampai dah besar panjang. Tapi ni korang balas jasa ayah? Allahuakbar! Akhir zaman hilang pertalian adik beradik aku sanggup, tapi bukan hilang orang tua," katanya. 


Menurut wanita berkenaan, dia tidak berniat untuk menularkan kisah ini tetapi sebagai pengajaran dan ingatan kepada semua untuk berbakti dengan sebaiknya kepada orang tua.


“Aku share kisah hidup aku ni bukan nak minta viral, cuma aku mohon pada anak-anak yang masih ada orang tua, hargailah diorang selagi masih ada. Jangan menyesal bila orang tua kita dah tak ada nanti. Aku mohon yang tengok, doakan kesihatan untuk aku berbakti pada ayah," katanya.


Sementara itu di ruangan komen, netizen mengecam tindakan kedua-dua abang wanita ini, apatah lagi perbuatan itu dilakukan dalam bulan Ramadan. Netizen juga mendoakan kemudahan buat wanita ini untuk terus berbakti kepada bapanya.


Sumber: TikTok CeqTaaHairSalon&Lashes



source https://www.thereporter.my/2023/03/tergamak-korang-buat-ayah-sendiri-macam.html
Previous
Next Post »