'Kawan aku kena bantai, aku nak sangat jumpa budak pakai kasut kuning ni' - Pemandu treler dipukul orang awam kerana disangka jadi punca kematian murid di Telok Gong



Semalam, seorang murid perempuan berusia 9 tahun dilaporkan maut akibat digilis treler, semasa dalam perjalanan pulang dari sekolahnya di Kampung Telok Gong, Pelabuhan Klang. 


Menurut siasatan polis, dalam kejadian kira-kira jam 11.45 pagi itu, mangsa bersama dengan adik lelakinya membonceng motosikal yang ditunggang oleh pengasuhnya, 54. Ketiga-tiga mereka tidak memakai topi keledar.


Selepas keluar dari simpang menghala ke arah Teluk Gong, wanita itu dikatakan hilang kawalan ekoran jalan yang dilaluinya berpasir lalu menyebabkan ketiga-tiga mangsa terjatuh di atas jalan raya. 


Pada masa yang sama, sebuah treler yang dalam perjalanan ke Telok Gong tidak sempat mengelak lalu digilis tayar belakang treler dan meninggal dunia di lokasi kejadian. 




Mangsa digilis tayar treler


Pemandu treler dipukul orang awam 'palatao'


Penunggang motosikal mengalami patah tangan, manakala adik mangsa cedera di bahagian kepala dan telah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk mendapatkan rawatan. 


Orang awam yang gagal mengawal diri terus bertindak memukul pemandu treler berusia 36 tahun sehingga mengalami kecederaan di bahagian muka. 


Bapa mangsa, Muhammad Jamathir Ahmad Nordin


Sementara itu, bapa mangsa, Muhammad Jamathir Ahmad Nordin, 32, terkilan dengan kejadian yang menimpa anaknya, Nurul Jannatun Assyifa. Apatah lagi hasrat anaknya memakai baju raya sedondon pada Aidilfitri tahun ini juga tidak kesampaian. 


"Kami sekeluarga sepakat untuk mengenakan tema hitam pada Aidilfitri ini. Dia seronok melihat pakaian raya yang dibeli secara online. Bagaimanapun sudah ditakdirkan begitu, memang sedih tetapi saya perlu reda," katanya.


Nurul Jannatun Assyifa (kiri)


Di media sosial, netizen menyelar tindakan orang awam yang memukul pemandu treler terbabit, sedangkan mereka tidak mengetahui punca sebenar kejadian. 

Rakan pemandu treler tidak berpuas hati dengan tindakan sembrono orang awam

Menurut sumber, pemandu treler bukan sahaja dipukul, malah dompet dan kamera papan pemuka (dashboard) turut dirampas oleh orang awam. 


Video dashcam dari kenderaan saksi lain juga sedang tular di media sosial yang menunjukkan treler berkenaan bukanlah punca kejadian seperti yang didakwa.




Sumber: Kosmo! Online, Harian Metro

source https://www.thereporter.my/2023/03/kawan-aku-kena-bantai-aku-nak-sangat.html
Previous
Next Post »