'Sebulan kau duduk dgn aku konon nak rujuk balik untuk anak, rupanya nak PC Gaming RM3K tu je s**l!' - Wanita dakwa diperalat bekas suami bagi fake hope, kantoi berduaan dengan perempuan lain di tempat parking


Tular di media sosial video seorang wanita memarahi bekas suaminya yang didakwa kantoi curang terhadapnya di tempat letak kereta kediamannya. 


Menurut wanita berkenaan yang hanya dikenali sebagai AZ, bekas suaminya, AS, pernah mengatakan hasrat untuk merujuk semula demi anak-anak mereka dan akan memujuk keluarga kedua-dua pihak untuk merestu perhubungan mereka. Namun, hasrat itu tidak tercapai selepas AZ mendapati AS dalam diam menjalinkan hubungan dengan perempuan lain. 


Difahamkan, pasangan ini telah bercerai namun masih tinggal bersama selama sebulan dan dalam tempoh itu AZ telah mendahulukan wangnya untuk membeli PC gaming kepada AS. 


Sebaik saja memperolehi PC gaming tersebut yang berharga RM3,000, AS mendiamkan diri selama seminggu sebelum semuanya terbongkar. Tetapi AS menafikan dakwaan tersebut dan menegaskan dia tidak mempunyai hubungan dengan wanita yang dimaksudkan. 


AZ: "Allah kalau nak tunjuk, ni perempuan yang datang ke rumah aku pukul tiga pagi konon nak beritahu dia tak ada hubungan dengan dengan AS.."


AS: "Apa masalahnya? Kitorang tak kacau hidup you tau?" 


AZ: "Senang eh kau? Kau dah menipu aku, buat aku macam-macam. Perempuan betina tu cakap tak ada apa-apa dengan kau, tapi ini apa benda hanat?"


AS: "Sekarang apa masalah you ni? You jealous ke sampai buat macam ni? Kita dah tak ada apa-apa tau."


AZ: "Wah senang kau kata tak ada apa-apa. Kau dah game aku, kau dah main dengan aku apa semua. Kau tahu tak apa perasaan aku? Kau dengan dah sebulan (tinggal bersama). Kau pun dah mentioned kita dah bercerai, tapi last-last duduk berkepit, pergi holiday semua. Kau dah buat aku percaya gila babi dekat kau (rujuk semula), kau memang game aku la kan? Sebulan kau rapat dengan aku balik sebab nak duit daripada aku RM3K, kau nak pc gaming tu."


FN (Orang ketiga): "Memang kitorang takde apa-apa. Apa masalahnya, awak dah bercerai dengan dia. Kenapa awak nak bersusah hati kalau dia nak berkawan dengan sesiapa. Awak tu ada maruah ke tak ada? Eh sial lah kau ni! Ikut suka kau je. Kau tu kepala yang tak betul, kau pernah accident kan?! Meroyan!"


AS kemudian meminta FN beredar namun ditegah oleh AZ yang mahu FN kekal di situ untuk berbincang. Keadaan menjadi semakin buruk apabila FN mula memaki hamun AZ sebelum ditenangkan oleh seorang lagi wanita berbaju hitam. Insiden itu juga membuatkan anak perempuan AZ ketakutan dan mula menangis sebelum ditenangkan oleh ibunya. 


AZ: "Kau backup perempuan tu daripada aku eh?! Kau tak payah nak Ya Allah,  Ya Allah. Masa kau memantat dengan betina tu, kau tak fikir Allah!"


AS: "AZ stoplah, aku tak nak bergaduh dengan kau.."


AZ: "Aku nak settle benda ni dengan kau! Kau jangan bercakap pasal hutang je eh. Sekarang ni kau mainkan perasaan aku. Kau buat aku macam sampah, kau memang sial. Ini salah satu doa aku kepada Allah supaya aku dapat tangkap kau depan mata aku. Babi punya betina FN, tak malu. Kau tunggu, memang kau akan masuk dalam (penjara).  Aku tahu aku dengan kau memang dah tak ada apa-apa, aku tahu aku tak ada hak tapi kau tau tak apa kau dah buat kat aku? Satu bulan kau duduk dengan aku, kau siap cakap kau nak rujuk balik dengan aku apa semua. Kita balik dari Langkawi, aku bagi kau peluang sebab kau nak rujuk. Lepas kau keluar dari penjara pun (jual gambar AZ), kau berbaik dengan aku. Aku ingat kau memang berniat elok dengan aku."


AS: "Siapa yang nak berbaik dengan you? I memang tak nak jumpa dengan you pun masa tu."


AZ: Sebulan sebelum kau dapat PC Gaming tu, sebulan kau duduk dengan aku, lepas dapat PC Gaming, kau layan aku macam sampah. Aku dahulukan duit aku beli PC Gaming tu.


AS: "You curang dengan kawan baik I, you check in.. I tak pernah cerita kat orang tau. Kenapa you nak ungkit semua ni? I tak pernah cari pasal dengan you tau?" 


AZ: "Selepas kau dapat PC Gaming tu, kau senyap seminggu. Guard tu yang beritahu nampak kau dengan perempuan tu di tingkat tujuh. Apa wei! And now kau boleh backup perempuan tu. Aku yang lahirkan anak kau tau, aku yang bagi kau macam-macam. Kau nak PC Gaming tu, kenapa kau tak minta dengan perempuan sial tu?!" 


AS: "Bukan you ada boyfriend ke? Perlu ke nak sampai jadi macam ni?"


AZ: "Kalau aku ada boyfriend, aku tak gedik-gedik kat kau la babi! Aku siap percaya kau nak rujuk balik kat aku, untuk Tisha. Sebab tu sebulan aku berkurung dengan kau, duduk dengan kau. Konon nak try slow talk dengan mak kau, tak nak Tisha tak ada bapak. Selepas kau dapat PC Gaming tu, kau tunjuk (perangai). Rupanya kau nak PC Gaming tu je sial. Aku ingat aku dah sumbat kau dalam penjara, kau insaf. Aku ingat bila aku merayu kat mahkamah untuk kurangkan hukuman tu semua kau boleh insaf. Aku silap, patutnya aku biarkan je kau kat dalam tu setahun. Niat aku masukkan kau ke dalam tu supaya kau tak jual gambar aku. Tapi bila dah keluar, rupanya kau buat plan lain eh?"


Situasi menjadi semakin tegang selepas AS memanggil adiknya datang. Lelaki berkenaan mula memaki hamun dan meminta AS beredar dari situ membuatkan anak kecil itu menangis ketakutan. Tidak cukup dengan itu, kenderaan AZ juga ditendang beberapa kali.


Adik AS: "Apa lagi kau nak sekarang babi! Apa masalah kau?! Tolonglah! Blah lah, aku tak nak tengok muka kau kat sini. Aku nampak kereta kau parking kat sini, kau nak tengok aku pecahkan?! Kau tak reti malu ke, tak ada maruah ke?! Tolonglah blah! Kau nak apa lagi?! Korang bergaduh, ramai call aku, menyusahkan aku! Aku nak kau start kereta, blah dari sini! Kau ni memang tak ada maruah! Kau ingat kisah kau daripada A sampai Z aku tak tahu?! Wei! Aku tak nak banyak cakap, aku nak kau blah dari sini bodoh! Tiga kali dah aku cakap dengan kau, maki kau, kau ni memang betul-betul tak tahu malu?! Apa nak sumbat kitorang masuk ke dalam pulak?! Kalau tak dengan muka kau aku pecahkan!"


AS: "Kau ingat dengan cara kau nak sumbat aku ke dalam (penjara), kau ingat hidup kau bahagia ke? Allah tu ada tau. Ingat aku kat dalam tak belajar agama ke?!" 


Adik AS: "Kau ni memang menyusahkan hidup orang dari dulu. Apa masalah kau ni anjing! Dia ni memang bodoh. Berapa kali nak cakap baru nak dengar. 


Anak: Mami tutup (pintu).. Mami tutup... Mami tutup..." 


AS: "Kau curang belakang aku, kau curang dengan kawan baik aku, kau check in apa semua, Zulkarnain bin Jamali. Kau kenal? Kau main dengan dia, betul? Aku tak pernah cerita kat orang lain sial!" 


Adik AS: "Kau dah main dengan lelaki lain, pastu ingat senang-senang kitorang nak terima p**i kau?!"


AZ: "Macamlah abang kau tak cucuk orang sana sini." 


Adik AS: "Memanglah, dia lelaki. Dia boleh kahwin empat lah! Kau?! Blah! blah! Duduk sini lagi buat apa?! Kau dengan lelaki mana pun aku tak kisah!"


AZ: "Aku tinggalkan semua untuk dia tau! Aku percaya dia dan semua aku bagi kat dia."


Adik AS: "Hei, aku tak minta banyak. Kau start kereta, kau balik. Start kereta, pergilah mana-mana, jangan duduk sini. Kau nak balik sini, baliklah kol empat ke, kol lima ke, aku tak kisah. Dah tiga empat kali bergaduh, tak tahu malu?! Dah-dah aku malas dengar apa kau cakap. Dahlah, start kereta blah. Apa lagi kau nak pun aku tak tahu. Kau cakap apa sebenarnya kau nak? Cakap dengan kitorang. Tutup dan blah! Korang cerai kan, kau blah je lah!" 


Merasakan diri tidak terdaya berdepan dengan ahli keluarga bekas suaminya, AZ mengambil keputusan untuk beredar dan mahu membuat laporan polis.


Sumber: Instagram



source https://www.thereporter.my/2021/07/sebulan-kau-duduk-dgn-aku-konon-nak.html
Previous
Next Post »