'Muhammad Sajjad mungkin berada di luar negara' - Polis


Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed memaklumkan bahawa pihak polis Selangor tidak pernah berhenti mengesan lokasi sebenar lelaki bernama Muhammad Sajjad Kamaruzzaman. 


Beliau berkata, lelaki itu kini berkemungkinan berada di luar negara dan pihaknya masih menjalankan pemantauan. 


"Jika tidak silap saya, telah dinyatakan yang dia berada di luar negara. Ada berita nyatakan dia ada di luar negara. Tapi, kita masih lagi monitornya," katanya. 


Baru-baru ini, anak Kamaruzzaman itu dalam Instagram Live-nya menafikan dakwaan dirinya telah murtad, malah dengan yakin mengatakan dia tidak menyorok kerana mukanya terlalu cantik untuk disorok. 


Selain itu, Muhammad Sajjad berasa polis tidak akan mencarinya pada masa ini kerana polis mempunyai lebih banyak tugas yang penting berbanding kes yang sedang dihadapinya itu. 


"Bila masa kita jadi perlarian, buat apa nak jadi pelarian, masa bila saya menyorok dan saya bukan menyorok, tetapi hanya mendiamkan diri daripada media sosial Instagram. 


"Pihak polis tidak akan mencari saya kerana mereka mempunyai urusan yang lebih penting berbanding saya," katanya. 


Ditanya mengenai kenyataan lelaki menyerupai wanita itu, Huzir enggan mengulas lanjut dan menegaskan kes itu masih dalam tindakan polis. 


Sumber: Sinar Harian



source https://www.thereporter.my/2021/04/muhammad-sajjad-mungkin-berada-di-luar.html
Previous
Next Post »