'Bila saya tengok, terus jadi panas & hangin' - Pengantin kesal, dakwa makcik baju merah cemari hampir seluruh gambar pernikahannya



Tular di media sosial luahan ketidakpuasan hati seorang wanita berhubung tindakan seorang 'makcik' yang didakwa telah merosakkan gambar-gambar majlis pernikahannya, mengundang pelbagai reaksi netizen. 


Menurut pengadu, Zarah Yusoff, 27, dia berasa kurang senang dan marah apabila mendapati hampir semua gambar dan video majlis pernikahannya dengan suami, Nazrin Ramli, 28, di'enterframe' oleh makcik berbaju merah itu. 


"Saya dapat gambar, tiga hari selepas majlis. Bila saya scroll, nampak 'merah', 'merah', dan 'merah'. Bukannya, putih purple, putih purple, tak ada. Sebab keluarga saya pakai pakaian warna cream, keluarga belah suami pakai pakaian warna purple. 


"Bila saya tengok, saya terus jadi macam panas dan hangin. Saya terfikir, kenapalah pada masa majlis itu saya tak mengamuk, tolak atau tarik makcik itu. Memang jadi macam tu lah (perasaan), selepas majlis itu la kan.


"Saya memang tak tengok gambar itu dah,  saya letak tepi dan memang saya tak post gambar wedding langsung (di media sosial).


"Ada satu moment pada waktu akad nikah dan selepas nikah, suami saya buat macam 'YESS!', makcik itu ada di belakang. Moment yang memang tak boleh nak recreate baliklah. 


"Bukan saya tak nak post video itu, sebab saya dah sakit hati sangat. Dua bulan itu, saya cuba bertahan dan menerima gambar-gambar itu semua. Tetapi disebabkan gambar-gambar itu dalam album, yang memang kita akan simpan dan tunjuk kepada anak saya semua kan. 


"Di situ dah kira klimaks, saya dah tak boleh (terima). Saya call husband saya, menangis-nangis dan kata tak boleh dan tak okey," katanya. 


Jelas Zarah lagi, dia dan suami sudah memaklumkan kepada jurufoto untuk menukar gambar-gambar berkenaan tanpa kelibat makcik baju merah dan mereka sanggup membayar harga tambahan. Atau memilih gambar-gambar yang tertentu untuk disunting semula tanpa kelibat makcik berkenaan. 


Langkah itu diambil atas inisiatifnya sendiri tanpa meminta wang ganti rugi daripada makcik terbabit. Selain itu, Zarah juga merancang untuk buat semula majlis berkenaan selepas 10 tahun kemudian. 


Sumber: Twitter Skinnyondinie, mStar Online



source https://www.thereporter.my/2022/10/bila-saya-tengok-terus-jadi-panas.html
Previous
Next Post »