(Video) 'Kalau anak orang mati, pastu cakap takde niat membunuh?!' - Lagi kes buli, pelajar minta padam video untuk jaga nama baik maktab


"Tarik nafas, tarik nafas," demikian arahan dari salah seorang pelajar yang terbabit dalam video kes buli di asrama viral di media sosial baru-baru ini. 


Seorang pelajar lelaki memakai baju merah dibuli oleh sekumpulan pelajar asrama sebuah sekolah yang tidak dinyatakan lokasi dan tarikh kejadian. 


Dalam video berdurasi 1 minit 28 saat itu menunjukkan, mangsa hanya mampu berdiri membiarkan dirinya disepak di bahagian punggung dan ditumbuk di bahagian perut oleh kumpulan pembuli berkenaan. 



Tidak diketahui motif sebenar kejadian, namun menurut satu sumber di Twitter @Ekax_ mendakwa, kejadian itu berlaku di MRSM Sultan Azlan Shah dan suspek yang terbabit dalam kejadian itu berusia dari 13 hingga 15 tahun.


Terdahulu, @Ekax_ mendakwa dia telah dihubungi oleh seorang individu yang memintanya memadamkan video viral itu terlebih dahulu kerana barisan kepimpinan pelajar akan mengambil tindakan untuk menangani masalah tersebut, selain dari menjaga nama baik institusi pendidikan itu. 


"Boleh tak akak delete dulu video itu. Biarkan barisan kepimpinan pelajar buat tindakan secepat mungkin. Saya amat merayu kepada akak, saya nak menjaga nama maktab saya. Saya merayu akak tidak share perbualan saya dengan akak. 


"Kami akan buat tindakan kepada pelajar yang ada dalam video tersebut. Cuma untuk memudahkan kerja kami, saya merayu kepada akak untuk tidak share video ini secara meluas," kata individu berkenaan. 



Bagaimanapun, rayuannya tidak diendahkan dan @Ekax_ nekad menyebarkan video tersebar agar pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan terhadap mana-mana suspek terlibat dalam kes buli itu. 


Sumber: Twitter @Ekax_



source https://www.thereporter.my/2021/12/video-kalau-anak-orang-mati-pastu-cakap.html
Previous
Next Post »