Pelakon wanita positif dadah ditahan polis, Anjoulie tampil nafi spekulasi netizen


Semalam media melaporkan seorang pelakon wanita berusia 34 tahun ditahan polis di Nilai, Negeri Sembilan, selepas didapati positif dadah jenis methapethamine.


Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Fazley Ab Rahman berkata, pelakon itu ditahan pada jam 9.15 malam semasa serbuan dilakukan di sebuah rumah di Kampung Chalet.


Pelakon itu kemudian dibawa ke Pejabat Narkotik IPD Nilai untuk melakukan ujian saringan awal sebelum didapati positif dadah dan disiasat mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya sekali. Bagaimanapun, pelakon itu kemudian dibebaskan dengan jaminan polis. 


Di media sosial, ramai netizen yang membuat spekulasi masing-masing dengan menggunakan 'hint' yang dilaporkan media. Berdasarkan dua hint utama iaitu umur dan lokasi individu itu ditahan, ramai yang menyangka Zarina Anjoulie. 


Namun beliau segera tampil menafikan dakwaan itu tidak berasas itu dan menawarkan ganjaran RM1,000 kepada netizen jika berjaya membuktikan dirinya ditahan polis atas penyalahgunaan dadah. 


"Aku kena gari ke? Sekarang ini pun aku memang hari-hari pergi balai sebab ada kes yang berjalan dengan benda lain. Jadi, ada ke gambar aku ditahan masuk lokap? Tak. Ada ke gambar aku kena gari? Tak. Sebab jelas aku non stop live dari Isnin aku buat story, aku buat live. 


"Bila masa aku kena reman? Kalau korang pergi IPD Nilai, pergi cari polis aku boleh bagi dan kau call cakap aku kena reman, aku bagi kau RM1,000 kalau boleh buktikan aku kena reman, okay. 


"Ini janji aku. Ada tak bukti aku kena reman? Kalau jamin polis dan sangkut urine pun kau tetap kena masuk lokap, faham tak, 12 jam," katanya. 


Sumber: Sinar Harian, Murai



source https://www.thereporter.my/2021/06/pelakon-wanita-positif-dadah-ditahan.html
Previous
Next Post »