(Video) 'Saya punya bini sakit di kampung, saya sudah tidak tahan lagi!' - Pekerja asing mengamuk majikan tak bayar gaji 3 bulan


Seorang pekerja asing dilaporkan mengamuk di sebuah tapak projek di Tanjong Tokong, Pulau Pinang, hari ini. 

Video berdurasi satu minit itu menunjukkan lelaki terbabit berada dalam keadaan marah kerana bengang gajinya selama tiga bulan tidak dibayar oleh majikan yang tidak bertanggungjawab. 

Berdasarkan percakapan lelaki itu:

"...gaji belum bayar! Saya mau gaji! Saya punya bini sakit... saya sudah tidak tahan lagi. Anak bini saya sakit di kampung. 

"Saya sudah tak tahan lagi boss! Saya sudah tak tahan!" katanya. 


Bagaimanapun rakan sekerjanya meminta dia bertenang dan bertemu dengan majikan untuk menyelesaikan masalah itu. 

Di media sosial, netizen bersimpati dengan nasib yang menimpa lelaki itu. 


Sumber: Penang Kini


source https://www.thereporter.my/2020/03/video-saya-punya-bini-sakit-di-kampung.html
Previous
Next Post »