Fakta 10 Benda yang banyak orang tak tahu fungsi dia..


Setiap ciptaan pasti ada fungsi dia. Kalau tak kenapa orang nak cipta benda tu kan. Setiap ciptaan untuk benda yang kita gunakan setiap hari, pasti ada sesuatu yang buat kita lebih senang kalau kita gunakan benda yang kita perlu kan setiap hari.

Video yang dipaparkan dalam video di bawah menunjukkan 10 benda di mana benda-benda yang ditunjukkan ada bahagian yang banyak orang tidak tahu fungsi sebenarnya mereka. Video ini cuba menerangkan fungsi yang mereka ada untuk buat kita lebih senang apabila kita nak menggunakan benda-benda tersebut. Lepas tonton video di bawah baru saya tahu rupa-rupanya kalau tak de bahagian-bahagian tu, benda yang kita nak gunakan tidak dapat digunakan dengan lebih senang.

Manusia memang sangat kretif kalau buat sesuatu ciptaan. Pada zaman dulu memang tidak ada benda-benda cam ni. Benda-benda ni adalah hasil ciptaan manusia bila teknologi makin maju. Kita harus bersyukur sebab kita lahir pada zaman yang ada teknologi cam ni. Bayangkan kalau kita lahir pada zaman purba, pasti banyak benda yang kita nak buat tidak senang kan. Manusia memang lebih hebat daripada haiwan yang lain sebab manusia lebih dapat berfikir dengan otak berbanding dengan haiwan yang lain. Ini lah sebabnya manusia boleh hidup dengan lebih baik selepas beberapa zaman menuju ke depan. Jom saksikan video di bawah untuk lihat 10 benda yang banyak orang tak tahu fungsi dia...


Previous
Next Post »